Pitkäjänteinen sisältöyhteistyö tuottaa tulosta – 5 tärkeää hyötyä

Mitä kauemmin saamme tehdä yhdessä hommia asiakkaidemme kanssa, sitä paremmin pystymme heitä palvelemaan, kirjoittaa toimittajamme Elina Vironen.

Monenlaiset yhteistyöt asiakkaan ja kumppanin välillä voivat olla toimivia ja tuloksellisia, mutta pitkissä sisältösuhteissa on paljon erityisen antoisia puolia. Ajan kanssa yhteinen tekeminen pääsee kehittymään täyteen potentiaaliinsa ja tuottaa asiakkaalle parhaat tulokset.

Esimerkiksi tällaisia hyötyjä on pitkään jatkuvassa yhdessä tekemisessä:

1. Ymmärrys toimialasta kasvaa ja työ tehostuu

Timiiko yrityksenne joiltain osin vaikealla tai monimutkaisella alalla, kuten energia-asioiden, lääkevalmistuksen tai rahoituksen. Meillä on ammattitaitoa pureskella vaikeaselkoisista asioista kohderyhmiä koukuttavia ja helppotajuisia sisältöjä. Ymmärryksemme yrityksestänne ja toimialastanne kasvaa tekemällä, ja mitä kauemmin yhteistyö jatkuu, sitä ketteorämmin pystymme vastaamaan toiveisiinne ja sitä tehokkaammaksi sisältötekeminen käy.

 

LUE MYÖS: Näin leivot tylsästä aiheesta jutun, jonka yrityksesi kohderyhmä ahmii – 3 vinkkiä vaikuttaviin kaupallisiin sisältöihin

 

2. Enemmän dataa – toimivampia sisältöjä

Emme vain tuota asiakkaille sisältöjä, vaan myös kehitämme niitä dataan, palautteeseen ja tuloksiin perustuen. Seuraamme, täyttääkö sisältö tehtävänsä – esimerkiksi johtaa myyntiin tai vahvistaa yrityksen brändimielikuvaa – ja teemme viilauksia ja uusia sisältöjä sen mukaan.

Vertailukelpoista dataa ja tietoa sisältöjen vaikutuksista saadaan vasta, kun yhteistyö on jatkunut jonkin aikaa. Siksi parhaisiin tuloksiin päästään, kun sisältöjä tuotetaan pitkäjänteisesti.

3. Sisältöyhteistyö elää tarpeiden mukaan

Vakituinen yhteistyö ei tarkoita paikoilleen jämähtämistä – päinvastoin!

Pitkässä kumppanuudessa kehitämme tekemistä määrätietoisesti suuntaan, joka vastaa asiakkaan tavoitteisiin. Tässä oleellinen tuki on sisältöstrategia, jonka rakentamista tai päivittämistä suosittelemme yhteistyön alussa tai myöhemmin yhteistyön aikana. Strategia varmistaa sisältöjen tuloksellisuutta ja sujuvoittaa käytännön tekemistä.

Kun yritykselläsi nousee ajan myötä uusia tarpeita vaikkapa uusien kanavien haltuunottoon, visuaalisiin tuotantoihin tai viestintään liittyen, pystymme monipuolisina osaajina auttamaan. Säästät aikaa ja rahaa, kun kaikki palvelut saa ”yhdeltä luukulta” ja tutulta kumppanilta. Monet asiakkuutemme ovat alkaneet yhdestä kanavasta ja vuosien mittaan versoneet monikanavaisiksi ja moniosaisiksi kokonaisuuksiksi.

Pitkän kumppanuuden yksi hyöty on myös se, että tunnemme sisältöjen historian. Tiedämme, mitä on jo tehty tai mitä on kehitetty ja miten vanhoja sisältöjä voi hyödyntää nykyhetkessä. Sisältötekemiseen rakentuu hedelmällinen jatkumo: kaikkea ei tarvitse aloittaa ja selittää alusta alkaen.

 
 

4. Yhteistyö on kivaa ja jouhevaa

Kuulemme asiakkailtamme usein, että tuntuu, kuin olisimme yhtä tiimiä – emme sisältötoimisto ja asiakas. Tämä on yhteistyön mahtavin lopputulos.

Kaikkien asiakkaidemme tavoitteet ovat myös meidän tavoitteitamme, mutta yhteen hiileen puhaltamisen tunne vain syvenee, kun yhteistyö jatkuu pitkään.

Lausahdus kuvastaa hyvin myös pitkäjänteisen yhteistyön kannattavuutta. Kun yhteiset työtavat ja prosessit hioutuvat huippuunsa, syntyy tarkasti viilattua tekemistä, joka tuottaa mahdollisimman tehokkaasti mahdollisimman hyviä tuloksia.

Asiakkaamme viittaavat usein myös siihen, että työnteko yhdessä on kivaa – ja näin mekin ajattelemme. Meille on sydämen asia tehdä tuloksellisia laatusisältöjä, mutta yhtä tärkeää meille on, että asiakkaat kokevat yhteistyön ja yhdessä olemisen aidosti mukavaksi ja mutkattomaksi. Tätä edesauttaa se, että pitkässä suhteessa tutustutaan hyvin ja opitaan yhä paremmin ymmärtämään toiveita, tapoja ja tavoitteita puolin ja toisin.

 

5. Luottamus kasvaa matkan varrella

Tiedämme, että luottamus pitää ansaita. Siksi toivomme, että pääsemme näyttämään asiakkaillemme, mitä laadukas ja tuloksia tahkoava sisältöyhteistyö tarkoittaa pitkässä perspektiivissä.

Sisältömarkkinoinnin tulokset eivät aina näy heti, ja siksi strateginen, pitkäjänteinen sisältötekeminen on fiksua.

Otamme yrityksesi tavoitteet omiksemme ja toteutamme sisällöt taitavasti ja innostuneesti. Voimme rakentaa monenlaisia toimintatapoja ja yhteistöitä. Tarvittaessa hoidamme sisällöntuotannon avaimet käteen -periaatteella, jotta te voitte keskittyä omassa työssänne muuhun. Hyvään kumppaniin voi aina luottaa, ja suhde vain paranee vuosien myötä.

 

Elina Vironen, toimittaja / Ideas & Dingle

Kirjoittaja on päässyt vuosien mittaan nauttimaan useista pitkäkestoisista sisältöyhteistöistä. Hän syttyy tarkasta ja tavoitteellisesta sisältötekemisestä, jonka hedelmät näkyvät tuloksissa ja palautteessa.


Etsitkö strategia- tai sisältökumppania kestävään suhteeseen, jossa tehdään tuloksia ja kehitytään koko ajan eteenpäin? Tutustu meihin, ja onnistutaan yhdessä!

Edellinen
Edellinen

Ideasin sisältöpäällikkö mukana Editkilpailun tuomaristossa

Seuraava
Seuraava

Näin leivot tylsästä aiheesta jutun, jonka yrityksesi kohderyhmä ahmii – 3 vinkkiä vaikuttaviin kaupallisiin sisältöihin