Yhteistyön tausta

Lidl Suomen oman median kanavat ja markkinointiviestintä eivät vastanneet Lidlin muuta markkinointia, joka oli jo yllättävää ja asiakkaita viihdyttävää. Lisäksi Lidlillä oli tarve omalle reseptiikalle, joka olisi helposti lähestyttävää ja hyväntuulista.

Suunnittelimme Lidl Suomen digisisällöt, somesisällöt ja Liedellä-asiakaslehden puhumaan samaa brändikieltä ja visuaalisuutta joka kanavassa. Loimme brändille myös reseptiikkaa, jossa painottuivat helppous, hauskuus ja edullisuus.

Uudistimme Lidlin oman median kokonaisuuden monikanavaiseksi

Ratkaisumme

Uudistimme Lidl Suomen oman median kokonaisuuden monikanavaiseksi: digisisällöt, somesisällöt ja Liedellä-asiakaslehti suunniteltiin puhumaan samaa brändikieltä ja visuaalisuutta joka kanavassa. Toimitusprosessista luotiin suoraviivainen. Lidlin isoille mainonnan lähdöille luotiin omat some- ja sisältökonseptit. Lisäksi Aller Ideasin trendikatsaukset olivat tärkeä osa suunnitteluprosessia.


Reseptiikassa painottui helppous, hauskuus ja edullisuus, ajankohtaista reagointia unohtamatta – oli kyse sitten sesongin tuotteista tai Käärijän kaltaisista ilmiöistä. Sisällöntuotannossa tuotiin esille esimerkiksi Lidlin vastuullisuustyötä, tuottajia ja tuotteita kiinnostavalla tavalla. Artikkelien lisäksi toteutimme videotuotantoja ja esimerkiksi visailuja.

“Allerin huippuammattilaisten kanssa on ilo tehdä töitä! Olimme heti ensitapaamisesta alkaen samalla aaltopituudella. Vaikutuimme siitä, miten allerilaiset saivat heti kiinni siitä, mistä Lidlin brändissä on kyse. Elämänilo ja yllätyksellisyys näkyvät paitsi sisällöissä myös toimituksen tapaamisissa.”

Lidlin viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen

Kun haluat tuloksellisia sisältöjä ja luovia ratkaisuja, me autamme.

Edellinen
Edellinen

Hartwall

Seuraava
Seuraava

Mehiläinen