Mistä lähdimme liikkeelle?

Orion haki konsultatiivista kehityskumppanuutta, jonka tavoitteena oli terävöittää viestintää eri sidosryhmille yrityksen verkkosivustoilla – Itsehoitoapteekki.fi, Orion.fi ja Orionin Intra – sekä lukuisissa somekanavissa.

Päämääränä oli rakentaa sisällöntuotannon monikanavaratkaisu, jossa tuotetaan digisisältöjä jouhevasti erilaisiin tarpeisiin dataa, analytiikkaa ja mitattavuutta hyödyntäen. Muut tavoitteet liittyivät esimerkiksi verkko- ja somesisältöjen laadun kehittämiseen sekä ajatusjohtajuuteen sisältöjen avulla.

Maailmanlaajuisesti toimiva yli satavuotias suomalainen lääkeyhtiö Orion on tärkeässä roolissa tuotteidensa ja tutkimuksensa lisäksi tiedon jakajana ja hyvinvoinnin rakentajana niin suurelle yleisölle kuin yhteiskunnallisestikin. Siksi innovatiivinen, potilaskeskeinen yritys satsaa laadukkaisiin sisältöihin monikanavaisesti.

Orion rakentaa hyvinvointia monen kanavan sisällöillä

Mikä oli sisältömarkkinoinnin ratkaisu?

Yhteistyömme alkoi strategiaprojekteilla loppuvuodesta 2022. Päivitimme Orionin sisältöstrategiat kolmelle eri verkkosivustolle, somestrategiat niiden sosiaalisten median kanaville sekä Employer Branding -suunnitelman.

Lähdimme kehittämään sisältöjä entistä kanava- ja kohderyhmälähtöisemmiksi. Tavoitteiden mukaisesti tehostimme sisällöntuotantoa synergialla: tuotamme yhdestä aiheesta eri sisältöjä eri kanaviin.

Räätälöimme Orionin sisällöntuotantoon oman ison bränditoimituksen, jossa on vankkaa terveys- ja hyvinvointialan sisältöosaamista. Vakitiimissä huolehdimme niin jatkuvasta sisällöntuotannosta, visuaalisista ratkaisuista, sisältöjen optimoinnista kuin suunnittelu- ja kehitystyöstä.

”Yhteistyömme on ollut mutkatonta, ja olemme kehittyneet yhteistyön syventyessä puolin ja toisin saumattomaksi tiimiksi. Joskus villitkin ideat lentävät, mutta silti suunnitelmat pysyvät hyppysissä pitkälle tulevaisuuteen. Arvostamme myös sisältöjä, jotka koskettavat ja vetoavat tunteisiin – hyvinvoinnin rakentajia kun olemme.”

Terhi Ormio, Orionin viestintäjohtaja & Satu Penttinen, digi- ja asiakaskokemustiimin vetäjä Suomen myynti- ja markkinointiorganisaatiosta

Kun haluat tuloksellisia sisältöjä ja luovia ratkaisuja, me autamme.

Edellinen
Edellinen

Lidl

Seuraava
Seuraava

Valio Aimo